Followers

Friday, January 02, 2009

Fresh Orange Juice


Oren ni beli dari minggu lepas lagi tapi macam tak dapat sambutan je kat anak2 dan mamanya. Oren ni hubby aku yang beli kat Mydin. Belinya bukan main banyak. Macam teringin beno tp hb sendiri pun tak sentuh. Ish, lapo mate le tu... Sian oren tu terletak je atas meja... anak2 pun tak de minta nak makan. Suruh potong pun tidak. Jadi biarlah mamanya ni menggodek oren ni sebelum limau ni membusuk begitu saja.

Resipi simple ni amik kat MyR oleh Sunkist. Thanks ye...

Tapi tragedi sungguhlah buat jus oren ni... Tengoklah apa dah jadi dengan alat press oren aku tu... huhuhu... Besi penahan kat piring penekan limau tu bengkok mase aku press oren yg ketiga (setelah oren tu dibelah 2). Jenuh juga aku membetulkan tapi tak boleh. Emppp memang pakat nak masuk tonglah alat ni... Jadi dengan penuh perasaan aku menghabiskan limau2 tu. Tak peduli besi yg semakin membengkok tu... sebab aku tahu bende ni mmg sudahnya akan masuk tong sampah jugak...

Untuk pengetahuan korang, alat ni baru pertama kali nilah aku pakai. Aku simpan dah lame tau... sejak sebelum kahwin lagi. Mak aku belikan aku set pinggan mangkuk sebagai hadiah perkahwinan aku. Alat ni merupakan free gift di samping 6 pcs mangkuk kaca putih jernih. Berapa lama dah aku simpan... sekali pakai terus jahanam.

Siapa yang bersalah sebenarnya? Bende ni yg memang tak tahan atau aku yg terlalu ganas? Lu orang fikirlah sendiri... muahaha!!!

6 comments:

adad said...

alat tu mengamuk sbb akak peram lama sangat lam peti besi.. akekekkee...

Fiza Nordin said...

jiya, kahkahkah!!!ye le tu gamaknye...

Syafa said...

comey pemerah juice ko..canggih!!

Fiza Nordin said...

sya,selama ni aku simpan bende tu... aku pun tak tahu yg bende tu untuk perah limau hahaha! tapi kat resipi juice tu ada tunjuk gambo alat tu.barulah aku tahuuuuu

hazila said...

Akak pun ada alat ni, selalu guna untuk buat mashed potato.

Fiza Nordin said...

ohh ye ke kak zila.empp dah buang dah mende ni.nak dibetulkan pun besinye kuat betul.hb geleng kepale tgk...hahaha

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)