Followers

Monday, March 09, 2009

Kek Lapis Hawflakes


Hohoho....!!! Ini hasil mengukus semalam. Buat ni untuk sambutan maulidur rasul malam ni kat bawah blok. Rasanya kalau tak tulis pun ramai yang dah tau resepi dari siapa. Tentulah dari MyR dan tuan empunye resepi adalah Kak Fida yang sgt glem tu hehehe...ampun k Fida! Tapikan... last step tambah minyak tu aku terlupa. Terlupe sesangat! Nasib baiklah menjadi gak dan rasanya tidak mengecewakan.

Actually semalam aku ada masak tapi bila nak tangkap gambo batteri cam aku kong! Adeh... entah sape punye keje, dah on cam tu tapi tak tutup balik. Ish geram sungguh! Semalam aku masak gulai lemak cili api nenas dengan ikan masin. Guna ikan masin duri. Ni gara2 ngences tgk gulai camtu kat umah Kak Ton. Terima kasih Kak Ton kerana menginspirasikan daku untuk masak gulai tu. Hasilnya tak mengecewakan dan yang beshnye bila dapat pujian dari hbku sayang. "Wahhhh tak sia2 I tunggu you masak lambat. Sedap!" Bertambah 3 pinggan makan nasi tghari tu. Upsss jgn silap. Bukanlah sebab lauk tu menyelerakan tekak dia tapi pun sebab kami makan tengahari dah lambat. Hb udah lapo, kahhhhhhh!!!
Gulai lemak tu digandingkan dengan ayam goreng berempah. Ya udah... makanlah bang... hambik, bertambah2 makannye...

Untuk resepi kek lapis hawflakes ni boleh g bukak gobok menawan ku di sebelah ini ye... Carik p carik sendiri...

12 comments:

A.I said...

hehehe besen! smalam pon aku buat kek kukus. Tp idak le cam kau yg pro ni. siap berlapis2! aku wat coklat je.. ;P

Fiza Nordin said...

ai, besan... rajinnye ko!

♥ Eda ♥ said...

aku sgt sker kek ni...nyummm nyummmm...

Cendana Kasih said...

Lama gak aku tak buat kek kukus ni..rindu plak nk makan..Bagusnyer tempat ko, ada buat sambutan maulidur rasul. Tempat aku ni, biasa ler..asal cuti jer, sume orang balik kg..org kat sini sume buat hal sendiri, tak nk berdunia dengan orang lain..kengkadang tu lebih bagus dok kat apartment mcm ko tu..dapat bersosial(berkawan)

Fiza, kalo jumpa mixer yg murah tu bgtau yer..sbb mixer aku pun dh jahanam, selama ni buat muffin guna wisker tu jer..dr hari tu nk beli tp tak terbeli pun..survey punya survey, cari punya cari, tak menepati citarasa..tp kalo banyak duit, aku teringin yg Kenwood tu..tp mahal la plak..seribu lebih, lepas aku beli breadmaker..ha,ha,ha...

CatlinaFly said...

wow...so colorful lah kek kak fizah..rindu gak nak melapis2 ni heh

princessharyati said...

wahh .. boleh jual kekk lapis lepas ni... menjadi gak.. nampak gebuss

Anawahid said...

fizaaa.. sedap nampak kek tuh.. alahai bila lah nk melapis lg nihh..

Unknown said...

kalau dah pandai masak tu buat apa pun menjadi. terlupa minyak pun nampak cantik je. kalau dapat makan lagilah sedap kan fiza.

p/s salam maulidur rasul utk fiza

Fiza Nordin said...

eda,
put in yo list ye...nnt balik kubuatkan tuk mu...

noorma,
uppsss aku bukan dok apartment, aku dok flat jek...alhamdulillah bagus gak kemasyarakatan kat sini.tu yg sayang je rase nak pindah.
kenwood?aku pun tgh usha yg tu.kumpul2 duit nnt kite beli sesame! :D

cat,
same akak dok meletak kaler lagilah...anak akak siap susun bagai punye kalering.dia sulong tu soh letak kaler biru sbb dia lelaki... hahaha!tp rase lain macam kalu letak kaler biru.terus di masam muke
alahai anak omak!

kak yatt,
jual kek lapis? ish marah tokey kek lapis nnt...jauh sungguh la kak...

k ana,
kek lapis hawflakes mmg tlh diakui sedap.dah, dah, dah...g dapur cepat! :D

kak chik,
ikut nasib je tu...
salam maulidur rasul utk kak chik sekeluarga juga... :)

Ummu Aqil said...

wooo...rajin tu duk melapis...tabik wes...

Sis Lin said...

yum yum..sedap nmpk,simple touch je..nk cuba nnti...

Fiza Nordin said...

aishah,
sambil2 ngadap laptop ni hah... :D

sis lin,
cubelah... :D

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)