Followers

Friday, March 20, 2009

Tepek Tepung aka Lempeng


Ni buat tuk minum petang tadi.

Aku : Nak kopi, bang???
Hb : Diam. Pandang dan jeling...

Huhuhu... bini dia mmg dera perasaan betul... Korang pun tau kan... hb aku kene chicken pox. Orang yang kene chicken pox mane leh minum kopi klu tak dipercayai akan meninggalkan parut hitam. Begitu jugak dengan kicap. Padahal hb aku ni sememangnya hantu kicap. Makan ape pun mesti nak ada kicap. Alahai sian abang...

Pagi2 tadi, bangun2 tidur je hb bgtau yg Boy (anak sulong aku) pun kena chicen pox. Badan dia dah ade bintik2 merah. Kat lelangit dia pun ada 2 biji mende alah tu. Adehhhh... aku pun mandi2 dan siap... hb mandikan Mierza, aku sapu2 umah skjp. Pastu terus zoom keluar dgn Boy - berdua saja - berdua lebih baik. Baby? masam muke la sbb tak dpt ikut. Sory By...

Oh ye... satu lagi hal. Entah ape hal dgn laptop aku. Semalam tgh aku taip2 buat keje laptop aku padam. Nak kata batteri kong, tidak kerana wayar laptop tgh dicucuk kat punatnye. Mood aku terus hilang sebab manuskrip aku dah bab terakhir. Hendak tak hendak tadi pagi sebelum hantar Boy ke klinik, aku singgah kedai Mr Lim (tempat biase aku hantar komputer & laptop klu ada masalah).

So, laptop aku terpaksa ditinggalkan di sana. Tak tahulah sampai bila. Sekarang ni aku pakai komputer. Dah lama tak pakai kekok betul rasanya. Dan yg pastinya tersangatlah lembapnya... Sementara aku nak dload gambo, boleh aku g dapur minum kopi, sapukan ubat kat muka hb dan lain2. Adeh... mmg nak kene upgrade dah komputer nih... tp aku tetap kenang jasanya. Dah banyak manuskrip aku lahir dari komputer nih... mekaceh komputer ku sayang... :D muah!

Okey, berbalik pada penyakit yg menyerang keluarga aku nih... terima kasih pada semua teman2 yg mmberi komen, panduan dan meluahkan rasa simpati korang. Aku sangat menghargainya. Aku cayang korang!

Mierza dah semakin ok. Banyak cpoxnye yg dah meletus. Tapi hb punye masih banyak. Takde yg baru tumbuh tp yg still ade tu banyak yg belum meletus. Adeh... bile nak baik bang... adinda dah lame 'puase' nih...wakaka!!! ke situ plak perginye ye... bukanlah 'teringin' sgt sebenornye tp klu ade tu nakkkkkk jugak. Hah melalut3x!

Okey sudah tu... tadi mase dah nak balik rumah, cadangnye mmg malas nak masak walaupun dalam hati dah terase nak merasa air tgn sendiri. Ingat nak beli nasi je kat kedai. Tapi dpt sms plak dr Mak Ina katenye dia on the way ke rumah aku bawak mak. Uish mane leh nak makan kat rumah. MMg kena masak lah. Kebetulannye aku singgah pasar sebelum g hantar laptop dan bawak Boy ke klinik. Cadang nak beli tempoyak. Nak buat gulai tempoyak - rebus je. Tempoyak lak takde. Nampak pisang. Ok gak, buat gulai lemakl pisang. Pun dah lame tak makan...

Jadinye tadi masak gulai lemak pisang, sambal sardin dan telur dadar - gorenggggg! Siap bukak pintu luas-luas.... Lagipun hb risau. Hb aku ni mmg risau klu org dtg rumah tak cukup makan. Ape2 yg ade sume nak dikuluarkan. Kate org tak kedekutlah (UP laki oiiii) Tapi itulah kenyataannya...

2 comments:

Sis Lin said...

eh sardin leh mkn ke tu Fiza..x gatal2 ke tu...kopi leh la,kicap je x leh...huk3x..

Fiza Nordin said...

sis lin,
ntah le...boleh lak makan sardin tu.tak nampak lak bergaruk & hb pun x komplen.tp kopi kebanyak org kate tak boleh...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)