Followers

Thursday, June 18, 2009

Choc Chip Fruitty Muffin


Boleh tak aku bagi name Muffin ni cemni? Bolehla kan... sebab kat dalam muffin ni ada buah2an (hirisan pisang & strawberi) dan choc chip... Heheheee

Ni gara-gara tergoda dengan muffin Kak Nor. Jadinya aku membaking hari ni. Tapi aku tak ikut resepi dari Kak Nor yang diambil dari MyR oleh tokeynye sebab aku terlalu malas hendak mengeluarkan mixer. Malas nak duduk tunggu butter kembang bagai. Jadi aku buat dari resepi yang mudah, senang dan cepat.

Bahan-bahan

1 3/4 cawan tepung gandum
3/4 cawan gula kastor
1/4 cawan gula perang
1 bj telur - dipukul sikit dgn garfu
1 1/2 sk baking powder
1 sk soda bikabonat
1 sk garam
1 cwn susu segar
3/4 cwn minyak

Bahan sampingan
Hirisan pisang
Hirisan strawberi
Choc Chip

Cara-cara
Campurkan semua bahan dan kacaukan sebati. Biarkan 15 minit dan sudukan ke dalam paper cup. Bakar 200c selama 20 minit atau sehingga masak.

Kan dah cakap senang je...
:D

2 comments:

Watierman said...

Fiza..tak malas lah tu...dah jadi muffin cuma resepi lain org kan berbeza....terpanggil juga dgn Nor...akak pun kalau gi blog dia....balik fikir byk kali...

Sis Lin said...

sonang bai tu..nnti sis nk try ler..TQ

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)