Followers

Saturday, June 27, 2009

TAG dari LindaFendi

Terima TAG ni daripada LindaFendi. TAG ni mengenai anak-anak aku dan bakal anak2 heheheee... oh tidak, aku dah tutup kilang! Apa-apa pun jom kite layanzzz..

1. Anda sudah mempunyai berapa org anak & nyatakan Girl Or Boy???
Sudah mempunyai 3 orang anak - 2 lelaki dan seorang perempuan.

2. Bila perancangan anda untuk menambah anak??
Tiada dalam perancangan untuk menambah anak... sorry!

3. Nyatakan nama anak anda & apa makna nama anak anda dlm Islam??
Mohamad (Nur) Syahmie (Mulia, Bijak, Berani) Isqandar (Nama Seorang Raja)

Auni (Lemah lembutku, ketenanganku) Batrisya (Batrisyia - Cerdik, Pintar)
Irdina
(Kehormatan kami)

Mohamad (Nur) Mierza (Anak baik) Isqandar (Nama Seorang Raja)

* cuma spellingnye berlainan. Aku tak sure boleh diikut maksudnya atau tidak...

4. Siapakah yg memberikan nama anak anda??
Kalau ikutkan perancangan semasa mengandung, seandainya aku melahirkan anak lelaki, aku yang akan bubuh nama dan seandainya aku melahirkan anak perempuan, hb yang bubuh nama. Tapi bila dah lahir anaknya dan aku nak bagi nama, hb macam tak berkenan. Contohnya, masa anak sulong sepatutnya aku nak bubuh Mohamad Syuqry Isqandar tapi hb tukarkan name Syuqry tu kepada Syahmie atas alasan, jiran sebelah umah, anaknya nama Syukri. Heheheee...

Untuk anak kedua pula, dari mengandung lagi aku dah terasa yang aku mengandungkan anak perempuan walaupun pergi scan, doktor siap tunjuk jantina anak aku lelaki. Aku tetap berkeras kata baby aku perempuan. Dah macam nak argue dengan doktor. Naluri keiibuan ni memang dah tahu dah. Jadi kami dah sediakan nama Qadrunnada Qurratu' Ain. Tapi bila baby dah lahir, hb kate takut pula nak letak name tu sebab bunyinya macam berat. Takut baby tak larat nak bawak jadi sakit atau menangis. So hb tak nak ambil risiko kami cari nama lain. Hubby cari dan cadangkan. Aku ikut saja... Isteri mithalilah katekan... kahhhh korang jangan muntah yek!

Untuk Mierza pulak, kami memang dah settkan klu anak lelaki nak kekalkan nama Isqandar di penghujungnya. Kalau anak perempuan pulak kekalkan Irdina.Memandangkan masa itu kedua2 anak kami yang ada ni sgt aktif, hb aku mencarilah nama baby yang berkaitan dengan sikap dan perangai anak. Dia memilih Mierza kerana membawa maksud - anak yang baik. Semoga Mierza menjadi anak yang baik dari semua segi, Insya Allah... Amin...!

5. Dari mana tercetusnya idea memberikan nama anak anda??
Nama Isqandar tu aku yang berikan. Pada aku nama Isqandar tu terlalu unik dan ada ciri2 kepahlawanan. Entahlah... tang mane pahlawannye tu tak tahulah pulak. Tapi untuk pengetahuan jugak ye... nama bos hb aku Rajaskandar... heheheee mcm nak ampu bos jekkan... name anak pun ambik sikit2 nama bos. Tapi hakikatnya bukan itu sebabnya tau!

6. Sekiranya anda dikurniakan seorg lagi cahaya mata...apakah nama yg akan anda beri...
Tak ada dah... habis! Tutup buku!

7. Berapakah perancangan anak yg anda mahu & nyatakan berapa girl & berapa boy??? Sebenarnya kami merancang dari masa baru2 kahwin dulu, kalau dah dapat sepasang, kami stop terus. Tapi entah macam manalah si Mierza ni muncul. Alhamdulillah, rezeki... kami terima dan sayangkannya... So lepas ni kami berjaga2lah...

8. Bagi yg mempunyai anak lebih dari seorg...nyatakan jaraknya beza umur anak anda??
Beza antara yang sulong dengan yang kedua - kurang seminggu 2 tahun Beza antara yang kedua dengan yang ketiga - lebih 9 hari 4 tahun Nak aku kongsikan di sini... aku beranak untuk ketiga3 anak2 aku semuanya di bulan Julai.Bulan depanlah... Jadi nampaknya bulan ni aku ada banyak n3 baking keklah yek... heheheee anak sulong - 11-7-2001 (BOY) anak kedua - 4-7-2003 (BABY) anak ketiga - 12-7-2007 (MIERZA) *sape2 yang rase2 nak bagi hadiah, sile sediakan untuk 3 hadiah sekaligus yek eheheeee

9. Untuk kelahiran anak anda yg akan datang..anda nak Girl @ Boy?? Nyatakan sebabnya?? No more beranak!

10. Apa ciri2 persamaan anda & anak anda??
Anak sulong - muka kami sama Anak kedua - muka kami sama, kalau kate nak, naklah! Anak ketiga - muka kami sama jugak

11. Upload gambar anak anda untuk tontonan semua rakan blogger...

12. Nak Tag???
> Love
> Kak Ayu - S'pore
>Noorma
>Kak Zana
>Kak Suzi
>Mak Ayam Irma
>Mak Ayam Ayu Arshad
>Mak Ayam Faizah
>Bio-Nik
>CT Temah


Kepada yang nama2nya di atas silelah buat TAG ni yek... kalau dah buat abaikan. Kalau sibuk aka bz, pun abaikan saja. Tiada paksaan. Just for fun!

No comments:

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)