Followers

Saturday, June 13, 2009

Takoyaki - Last Edition


Last... lepas ni kalau buat memang tak delah dah campo2 tepung. Memang akan pakai tepung gandum jati. Atau boleh juga campurkan dgn tepung tempura atau tepung kentang seperti ada yang menyarankan. Tapi sebelum tu kene pergi cari fish flake dulu sebab fish flakes pun dah habis. Sos masih ada sikit lagi. Bolehlah nak pakai 3/4x lagi. Nori halus tu pun ada lagi. Boleh pakai dalam 10x lagi sebab nori tu tak letak banyak.

Dah banyak kali aku buat takoyaki ni kan...? dah jenuh makan dah... nak habaq... kali last nilah aku buat yang aku rasa SANGAT2 PUAS HATI. Aku ikut macam step dak Ijah ajar kat blog dia. Letak minyak banyak2 (Ijah, akak guna minyak jagung :)). Memang tak lekat dan amatlah senang nak balikkan. Yang aku buat memang bulat betui2... sah dan sohih macam yang dijual di gerai kat JJ tu.

Ahoi... aku sangatlah puas hatinya!

3 comments:

Che Mat said...

ermmmm.. sedapnya kalau dapat makan takoyaki air tangan fiza sambil berbaring2 di bantal busuk.. mintak takoyaki satu tupperware boleh? kihikihkih..

Sis Lin said...

tu le..sis selalu beli jek,sodap,kak-e kata bt lg berbaloi,coz beli je rm2.50 4bijik je kan...

Unknown said...

entah bila lah kakchik nak belajar buat takoyaki ni. yang fiza buat ni nampak macam bunga hiasan la. yang saiz kecik2 tu...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)