Followers

Thursday, July 16, 2009

Kuah Durian


Salam again :D

Yang ni last n3 untuk majlis bacaan yassin di hari rabu minggu lepas. Kuah durian memang feveret arwah emak. Since sekarang ni musim durian dan boleh dikatakan murah jugak (kerana dah melambak2 durian & dijual dimerata2 tempat), hubby belilah 8 biji. Aku buat kuah durian 4 biji durian sementara 4 biji lagi ingatkan nak buat makan mentah saja. Tap hari tu sebab kesuntukan masa aku kopekkan 1 biji saja. 3 biji lagi simpan dalam plastik. Ingatkan esok2nya nak makan.

Keesokkannya aku g jaga mak kat spital. Malam tu aku tpon hb tanye dia dan anak2 dah makan ke belum. Dia kata dah makan. Anak2 pun dah makan durian 2 biji. Maknanya tinggal 1 biji lagi. Tinggalkan untuk mama kata anak2... tapi bila mak 'pergi'... semua jadi kalut. Hari Isnin yang lepas aku tengok durian tu dah hitam. Dah busuk...

7 comments:

Ciklinn said...

pertama sekali aku nak ucapkan takziah atas pemergian mak yerk..semoga arwah di tempatkan dikalangan mereka yg beriman amin,....

alahai sweetnyer anak2 ingat kat mama yerk nak mkn....

afiq said...

sedapnnnyerrrrr!

ONE ZABA said...

moga arwah dalam rahmyaNya.

kat atas ni derian 9 hinggit sekilo. tak makan derian pun tak apa la.

Mizz_Ila said...

wow.... doyan!

aku dah jemu skrang ni. awal2 je meroyan nampak durian. skrang hadap depan mata pun berlagak xmo makan dia. hehehe ^_^

el said...

kalo pg2...mkan roti cicah kuah doyan ni..mmg superBBBBBB kahhhh

ღ Marisa Mardhia Online Shop ღ said...

be strong ye k.za ;)

anyway sy dah lame x mkn kuah durian, skang ni mkn yg fresh2 aje, tp sejak akhir2 mbuyong ni x mau mkn dah, serik sgt2 mkn aritu panas satu badan sampai bb dlm peot pun 'kink' dgn kuatnye...

dapnye mkn dgn roti tuuuuuu!

Fiza Nordin said...

cik linn,
terima kasih... :D

fiq,
yummy!terima kasih datang jenguk sini...

one z,
mahainye eh...sesekali xpe kot...

ila,
muak dah eh...

l,
bio gile derian jgn giler meroyan hehee

yam,
tgh beso perot ni makan ape pun kene ingat2 selalu...semua nak kene rase dulu...kdg2 kite ok tp baby x...hemp...nnt dah nyusu badan lagi banyak bende xleh makan...huwaaaa

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)