Followers

Tuesday, September 08, 2009

Award & TAG dari Miemiey

Salam...

Setelah sekian lama rasanya musim tag mengetag dan award mengeward menghilang... kini muncul kembali. Lepas ni agaknye berderet2lah TAG dan award yang muncul dari teman2 blogger. Kengkadang aku sengaja buat2 tak nampak. Dan kengkadang aku macam berharap name aku tersenarai dalam TAG & award di blog kawan2. Heheheee...

Tapi yang ni, masa Mimi tinggalkan kat ruangan komen, kata ada TAG untuk aku buat, rasa... macam rajin nak buat pun ada... malas pun ada. Jadi aku biarkan je... tak p pun jenguk ke blog Mimi, tengok TAG apa yang dia dok bagi kat aku. But then, aku rasa sgt rajin dan mata belum terasa nak mengantuk, aku lunaskan TAG dan kutiplah award penghargaan dari Mimi yang amat rajin mengunjungi blog aku setiap n3 terbaru lately. Harap2 Mimi tak bosan dan terus datang berkunjung ke blog aku lagi lepas ni...

1. Berikan 1 hobi yang paling anda gemari
>> Termenung...

2. Berikan 2 nama kawan anda yang paling rapat dengan anda..
>> Sekarang ni kawan rapat aku adalah juga suami aku... nama dia Sofie... eheheee... Seorang lagi, Anne. Kami berkawan sejak usia aku 10 tahun. Lepas kahwin, kami jarang jumpa walaupun dia duduk taklah jauh sangat, Klang je. Tapi kalau jumpa kami akan bercerita apa saja. Antara kami tak ada rahsia...

3. Berikan 3 jenis warna yang anda suka
>> Merah, Biru dan Hitam

4. Berikan 4 nama org yg paling anda sayang ..
>> Sofie, Syahmie, Batrisya dan Mierza... yang lain2 pun aku sayang juga... arwah emak, kak yong, mak ina, anak2 buah... dan mereka2 yang begitu dekat dengan kehidupan aku...

5. Berikan 5 jenis sifat manusia yg paling anda benci..
>> Penipu, tidak jujur, bermuka-muka, mengata orang, menikam orang dr belakang... dll

6. Berikan 6 benda yg mesti anda bawa sebelum keluar dr rumah
>> Duit, kunci rumah, hp, lesen memandu, ic, botol susu anak...

7. Berikan 7 destinasi percutian yg anda ingin/suka kunjungi..
>> Langkawi, Pulau Perhentian, Bali, Disneyland (mane2 disneylandlah...), Hawaii, Korea, Ostolia...

8.Berikan 8 kenangan yg paling anda tak dpt lupakan..
>> Perkenalan dengan hb (mase tu b/friend le...), pertama bergelar isteri..., bersalinkan anak sulong, rentetan arwah mak sakit sehinggalah arwah 'pergi' kepadaNYA...

9. Berikan 9 impian yg anda impikan..
>> kebahagian rumahtangga, anak2 yang soleh, rezeki yang melimpah ruah kurniaan NYA,tabahkan hati dan bersihkan jiwa, dapat jejakkan kaki di bumi Mekah, tidak menyusahkan anak2 bila dah tua, tunggu anak2 besar nak p honeymoon berdua balik ngan hubby...

10. Berikan award & tag ini kpd 10 org kenalan blog anda..
>> Sape ek...
Geng Bloggers :- Ijah, Cik Wan, Kak As, Kak Nur dan Kamria - salam perkenalan :)
Geng Mak Hayam :- Ila Debab, Sya Adik Cute, FaizAmy, Ai Besanku dan L Penang (Ko borink,kan L... ni ha aku bagi ko keje!)


Selesai sudah 1 TAG... layan lagi satu TAG. Juga dari Mimi yang memanglah amat slamber...

1. Bekas kekasih saya adalah :
>> Nama dia Imran... bila aku masuk blog Kak Ina KL, terbaca name Imran (anak bongsu Kak Ina) aku terus teringatkan kekasih lama aku. Boleh gitu??? Wakakaaa aloooo ingat jek... bukan nak jatuh cinta balik pun. Dia pun dah kahwin. Aku pun dah anak tige!!!! Kikikikkkkk

2. Saya sedang mendengar :
>> Dengar bunyi power dari komputer aku... zettttttttttttt

3. Mungkin saya patut :
>> zzzzzzzzzzzzz sebelah hb aku. Tapi aku tgh angkat bendera merah ni. Jadi alasan untuk tidur lewat adalah sangat munahsarawak!

4. Saya suka :
>> masak... menung dan cakap sorang2... berinternet... dll

5. Sahabat-sahabat baik saya :
>>suami akulah! Dan Anne...

6. Saya tak paham :
>> kenapa aku sangat susah nak berbaik dengan anak2 arwah mak dengan suami pertamanya...

7. Saya kehilangan :
>>ayah ketika berusia 9 tahun dan kehilangan ibu pada usia 31 tahun...

8. Ramai yang berkata :
>>aku ni menyombong... ye ke???

9. Makna nama saya :
>> takde maknenye...

10. Cinta itu adalah :
>> satu rasa yang amat sukar dimengertikan...

11. Di suatu tempat, seseorang sedang :
>> zzzzzzzzzzzzzzzzzz - hb aku le tu...

12. Saya akan cuba :
>> jadi manusia yang baik, tak tinggal solat, sentiasa mendoakan kesejahteraan arwah orang tua yg telah kembali kepadaNYA...

13. Ayat selamanya membawa maksud :
>>sampai bila2...

14. Telefon bimbit saya :
>> yang pertama adalah Ericsson T10... amat bangga dengannya...masa beli tu, itulah hp yang paling latest. La ni... orang tak pandang pun! Tapi aku dan hb, bila ternampak hp tu, mcm nostalgik sgt. Mane taknye, mase beli tu,almaklumle tgh bercinta. Beli 2 sekali, same kaler plak- purple.

15. Bila saya terjaga dari tidur :
>> Pandang cermin tingkap, dah pagi ke belum...

16. Saya paling meluat bila :
>> Anak dara aku buat perangai getek dia...

17. Pesta/Parti adalah :
>> Berseronok hingga lupa dunia...

18. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah :
>> Kucing le kot... aku tak suker binatang...

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
>> 7-9 tahun... aku kenal, siapa ayah aku...

20. Hari ni :
>> aku demam sikit... tapi alhamdulillah sekarang aku dah sihat...

21. Malam ini saya akan :
>>tidur lewat dari biase sbb menyiapkan TAG ni...

22. Esok pula saya akan :
>> duduk sepanjang hari di rumah... Boy tak sekolah. Jadi mama ada banyak masa di rumah, so mama akan buat biskut, buat biskut dan buat biskut!

23. Saya betul-betul inginkan :
>> holiday! tapi aku takde duit. Hb pun xde bajet nak bawa kami g holiday... sian kami kan...?

24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
>> sambil berkata, "kasarnya kulit muka aku ni... kenapelah...?"

25. Pusat membeli-belah atau arked permainan :
>> tempat yang harus dikunjungi bila tengah ada duit dalam beg duit!

26. Makanan Barat atau Jepun :
>> Barat adalah pilihanku!

27. Bilik yg terang atau gelap :
>>Dua2 pun takmo... aku suker yg samar2...

28. Ayat terakhir anda katakan pada seseorang?
>> "Boy, pakailah selimut tu same2..."

29. Siapa yang anda nak Tag?
>>Siapa2 yang nak buat... terutama sekali L Penang!

3 comments:

A.I said...

WAKAKAKAKAKAKAKA!!!

Padan muka kau El! ha..kau kan boring tahap badak, kau buat la tag ni! kahhhhhhhhhhhhhhhhh

miemiey said...

sekilat pantas kak ko jawab tag yee..gud job kak!

Fiza Nordin said...

besan,
wakakakaakakakaaaa jugakkkkk!!!
aku bukan nak kenakan dia besan,aku cuma 'membantu' apa yang boleh je...hahahaaaa ayat mcm tak bersalah langsung!

mimi
tq dik...jgn name akak je naik soh buat TAG lak lepas ni heheheee

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)