Followers

Thursday, November 05, 2009

Ikan Gelama Masin Berselimut Cili & Bawang Potong

Aman je ikan ni baring berselimut... kayu balak pun dah siap susun kat depan nu.. kalau masih sejuk bolehlah buat unggun api... hai gelama...

Salam...

Okey tak tajuk aku tu...? Okeylah ye tak... wakaka!!!


Aku tak tahulah erk... sejak akhir2 ni mood masak2 aku merudum jatuh dalam gaung nan dalam. Masak tetap masak tapi sangatlah simple as possiblenye... hb aku pun cakap, "janji u masak..." Gitulah kalau dapat en somi yang amatlah tidak suker makan di luar. Tenggek nasi, goreng ikan garing2 dan buat air asam kicap potong2 cili api, cili merah, bawang kecik dan dadu tomato... pun dia boleh balun nasi 1/2 piuk... heheheee...


Aku, sebagai seorang isteri yang melihat begitu berseleranya en somi tu makan hasil air tangan isterinya ini, amatlah terharunya (statement nak kasik korang muntah!) :P . Apa yang penting? Mesti ada cili api! Kalau tadek, jangankan dia... aku pun tadek selere!

6 comments:

indahhouse said...

Salam kak fiza,
gelama masin memang ngancam. berselimut cili api lak tu. makan tak pandang mak mertua dah. hihi,

Watierman said...

Elok selimut tebal2 hujan2 ni...sedap ooo gelama...uish...dah lama tak beli...takut gak darah naik..sejak umur masuk angka 4 lebihan ni!!...Masak..jgn tak masak..Sian hubby!

Fiza Nordin said...

nurindah,
saya klu goreng ikan masin mesti nak kene ade 'selimut' tu.tak kiralah ikan masin ape pun...

k watie,
betul2 tu...ala sesekali makan bolehlah kak...tp ikan masin mmg tak lepaslah dr umah sy ni.goreng dgn tak je...

FaizAmY said...

selera aku tgk kak pza..penuh dgn cili padi..aku pon penggemar cili padi jgk..ekekee..sebenanye lagi simple n pedas masakan lebih menyelerakan..towl x?? ehehe

D.O.U.B.L.E...S said...

laporrrrrrrrrr jadinya nie...memang sedap ooo goreng cam gini makan lak dgn nasi panas2

Anonymous said...

Ikan orang jer pndai selimut..Ikan gelama pon dah pandai sejuk ye..ciannye.... selimut tebai tebai tau.hehehe

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)