Followers

Sunday, April 11, 2010

Alhamdulillah...

BF pagi Jumaat...

Salam...

Lame beno rasenye tak mengupdate. Bz bebeno... rindu jugak! Maklumnye dengan ape yg dah terjadi tu, kan...? Pepaham udah...

Pasal accident tu (tgk n3 bawah pd yg belum tahu...), pagi Khamis - kami (aku, hb & Mierza) pergi buat report kat Balai Polis Petaling Jaya kat PJ State tu. Malam semalamnya, masa hb pergi make deal dengan hb wanita yg aku langgar keretanya tu, hb aku kate mmg tak berduit klu kami nak bayokan untuk repair kete deme. Telahkan kete deme bukan calang2 jenis ketenya. Apetah lagi kami nak jugak le merepair kereta kami tu. Sebab kereta tu memang nak kene gune sehari2... Jadinya kate sepakat diambil, buat report dan masing2 claim insurance memasing.

Pagi mase di balai polis tu, setelah selesai buat report, aku disuruh berjumpe sarjan di biliknya. Sebaik aku membelok ke lorong untuk ke bilik sarjan tu, ade seorang perempuan berdiri depan pintu, senyum sambil menutup separuh mukanya dengan kertas. Tapi dari riak matenya aku perasan dia tersenyum. Aku balas. Dan bila aku dah semakin dekat, dia berkata,

"Kak Fiza...!"


Erk...? "Iye... err... kenal ke? Siape ni?" Hahahaaa soalan aku!! Dengan muke sengal of cozzzz... :P

"Akak la yang langgar kereta saya semalam..."

Lorrr... ketawalah aku... Orang yang aku langgar pun aku tak kenal... bayangkanlah betapa kalutnya aku ni!!! Haishhhh!!!

Hari Sabtu, kami dah hantar kereta kami ke workshop. Kalau ikutkan planning dari awal minggu, Sabtu tu kami nak hantar kereta Waja untuk digantikan cermin belakang yang retak seribu, tu kan... tapi terpaksa tukar hantar kereta Mazda terlebih dahulu. Kenalah bergilir2 masuk w/shop. Kalau dua2 masuk dalam, alamatnya patah kakilah kami!!!

So, buat masa sekarang ni pakai kereta Waja dan kenalah jadi pemandu yang paling kudut di seantero donia. Sebabnya kereta Waja tu memang terserlahlah akan ketenatannya...

Roti burger sumbing pun tak perasan.... layan ajela...

2 comments:

el said...

hehehe igtkan peminat blog akk ke hape..ghupenye org yg kena langgar tu ke..hehehe

Noorma said...

Fiza, kete waja ko tak amik insuran cermin ke? kalo amik dapat ler jimat duit sikit.. aku baru jer tukar cermin depan waja aku tuh,,sib baik amik insuran,,kalo idak mau 700-800 terbang.. buat kat puchong jer..hanto pukul 9, pukul 1 dh boleh amik,,

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)