Followers

Saturday, May 01, 2010

Bila Kami Berkumpul....

Salam...

Haihsss.... semakin menjadi2 pulak kemalasan aku menghapdet blog ni... tak pela... yang penting aku masih di sini dan tiada terniat pun berhenti dari blogging. InsyaAllah virus malas ni akan berlalu pergi nantinya. Tiap2 hari masuk jugak blog ni. Kengkadang p jugak jenguk2 blog kawan2. Kalau aku tak tinggal jejak tu, bukan bermakna aku tak klik2 ke blog korang ye... harap maklum! Heheheee...


Ni cerita dan gambar hari Ahad lepas. Ha, kan terserlah kemalasan aku. Cerita Ahad lepas, baru hari ni nak update kat sini. Dah nak sampai Ahad balik dah... ish, ish, ish...!

Kami adik-beradik berkumpul kat rumah arwah mak. Sebab Cik Din dan Cik Esah (jiran sebelah rumah) mengahwinkan anak sulongnya - Hafiz atau name panggilan lebih tepatnya, Apis. Kirenya kawan sepermainan akulah ni. Dia lebih tua setahun dari aku (klu tak silap). Huhuhuuuu... aku dah beranak 3, dia baru nak kahwin... Gambo perantin tadek... tak menyempat aku nak snap gambo, perantin dah jalan. Tak koselah pulak aku nak jadi ala2 paparazi. Hahahaaa!!!


Alhamdulillah, hikmah di sebalik majlis perkahwinan Apis dan pasangannya ni, aku dan kakak2 aku juga semua anak2 buah dapat dikumpulkan. Lame betul tak berkumpul2 macam ni.
Kalau ikutkan kami2 ni bukanlah duduk jauh2 sangat. Takdelah sampai dok luo negara. Lebih2 lagi antara aku dengan akak sulong aku, Kak Yong. Kak Yong & family tinggal kat Sepang je... Sepang dengan Puchong bukan jauh mane pun, kan...? Sementara akak aku yg kedua, Mak Ina dok Bagan Dato', Perak. Actually dedolu (mase aku kecik2 la...) aku panggil Mak Ina ni dengan panggilan Kak Chik. Tapi aku pun tak tau dan tak sedar dari mane datangnye panggilan Mak Ina. Melekat pulak panggilan tu sampaikan Kak Yong pun panggil dia, Mak Ina. Even arwah mak dulu pun kalau membahasakan, sebut Mak Ina. Hehehee...

Masing2 sibuk dan punye komitment sendiri, membuatkan kami jarang2lah dapat berkumpul semua. Dan bila dah berkumpul tu, wallah seronoknya... tapi dalam seronok2 tu, tentulah teringatkan arwah mak. Arwah mak memang sukelah kalau kami semua berkumpul2 ni...arhgg, mak manelah yang tak suka dan rasa gembira bahagia bila lihat anak2nya bergurau senda depan mata, kan...?

Kami 3 beradik... seibu dan sebapak...
Tudung putih - Mak Ina. Tudung Biru - Kak Yong
Aku??? Yang tak pakai tudung la... wargggh tembamnye aku... macam tak sedo je selame ni...hahaha!!!


Bersama Fatin, anak buah pertama (anak Kak Yong). Cucu pertama arwah mak bersama arwah apak, Allahyarham Nordin.

Al-Fatihah untuk arwah mak...

:: note ::
n3 ni merupakan auto-publish. I'Allah mengikut perancangan, ketika n3 ini dipublishkan, aku dan family dalam perjalanan pulang ke kampung hb, menjenguk abah (my fil). Doakan perjalanan kami selamat pergi dan selamat balik ye... terima kasih :D

No comments:

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)