Followers

Tuesday, July 06, 2010

Kuah Durian


Salam...

Jom makan roti cicah dengan kuah durian! Sesape yang ngences tengok, bolehlah datang umah den. Den kasik semangkuk yek... nak dua pun boleh... bisa diatur. Nak tiga? Boleh saja.... Hahahaa!!!

Minggu lepas balik kampung, memang banyak rezeki bawak balik. Alhamdulillah. Walaupun balik kampung tu dengan niat sebenar nak mengjenguk abah (fil) yang tak sihat. Ketika n3 ini ditaip, fil masih berada diHospital Slim River untuk menerima rawatan setelah dimasukkan ke hospital itu pada hari Jumaat malam ketika kami dalam perjalanan pulang ke kampung. Semoga fil cepat sembuh.

Aku buat kuah durian ni atas permintaan birthday girl - Baby. Nak makan cicah dengan roti katanya. Since dah buat kuah durian ni, mamanya tak adelah tanak nasi sebab tahu dah mesti tak laku nasi nanti. Membazir aje... Jadinya, inilah makan malam kami semalam.

Pagi ni, masih bersarapan dengan kuah durian. Tapi aku ada kukus pulut tu. Dah lama sangat tak makan kuah durian dengan pulut. Terasa2 pulak kat tekak. Bila makan camni, teringat pula dekat arwah apak yang dah lama sangat meninggal dunia. Al-Fatihah untuk arwah apak - Nordin Bin Alang Gandu. Faveret arwah apak aku ni - makan pulut dengan kuah durian.

2 comments:

Noorma said...

kalo arwah abah aku, dia suka makan pulut tanak ngan santan mentah+ isi durian. Kalo takde pulut, ngan nasi putih pun bleh. Aku pun sama. Lagi sedap kalo makan bawh pokok durian...

mummy_ayu said...

wah..cedapnya kuah durian..nak sikit...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)