Followers

Wednesday, July 25, 2012

Biskut Coklat Rice


As salam...
Salah 1 biskut raya aku...? owh tidak... Biskut ni aku buat dah beberapa minggu lepas tapi terlupa nak update.
Resipi aku amik dari blog Kak Hanieliza dan aku tambah serbuk roti untuk lebih crunchy. Alhamdulillah rasenye taklah menggangu rase. Sedap di tekak aku, i'Allah... jom kite tengok resipi... Terima kasih ye Kak Hanielitza.

Bahan2
250g butter
150g gula halus
1 biji kuning telur
50g tepung jagung
230g tepung gandum
30g serbuk koko
50g serbuk roti -aku tambah

Hiasan
paper cup - aku tak guna
coklat rice
badam cincang -aku x letak
1 biji telur putih
Cara2
- Pukul butter dan gula hingga sebati.
- Tambah kuning telur.
- Ayak tepung jagung, tepung gandum danserbuk koko. Masukkan dalam adunan butter sedikit demi sedikit berselang seli dgn serbuk roti.
- guna acuan bunga dahlia untuk pattern. Pam dalam paper cup. - Aku roll tebal +- 5mm dan potong2 4 segi guna pisau.
- Hias dengan coklat rice dan badam cincang - aku sapu permukaan cookies dgn telur putih dan tabur coklat rice.
- Panas oven 175c. Bakar 25 minit atau hingga mask.
- Simpan dalam balang setelah sejuk.
Selamat mencuba...
Published with Blogger-droid v2.0.6

9 comments:

Nor Hafizah Abd Manan said...

Fiza mula2 aku plan nak beli je biskut ni tp aku tgk senang jer buat Nyer so tk jadi beli aku nk buat la...tumpang ambik resepi ni Blh ek he.he.

Fiza Nordin said...

pizah,
silekan menompang sbb aku pun same menompang hihihiii

ibh_sue said...

Asslmkum.
Berdesup dtg sini bila tgk up kat fb..hihihiii...Rasanya dah tiba masa utk mencari resepi2 mudah dan sedap utk start buat sekut raya..Ngeee Tq..buat lintas langsung kat fb td..hehehe(^_^)

hana said...

taun nih satu sekut pon aku tak order.. buat apatah lagik... maka tak beraya la aku jwbnyer.. hahahaha

Fiza Nordin said...

ibh-sue,
ye betui tu...dah smpai masenye godek2 resipi biskut raye smbil2 cari resipi berbuka juga hihihiii sie selongkar pastu tolong kemas balik ye...

Fiza Nordin said...

hana,
amboih....xdak kui raya xbuleh raya ka?? tui ka?? hahahaha

Kak Rose said...

wah leh wat sekut raya nih... nampak pun sedap!

Fiza Nordin said...

k rose,
i'Allah sedap kak...hihii
selamat mencuba ye...

Maira Homestay Tambun said...

nak cuba la.mcm senang je x yah tekap2 guna acuan.potong pun cantik gak

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)